EL MEU PROPI PROCÉS
TECNOLÒGIC; LA COMPETÈNCIA DIGITAL
A la meva educació obligatòria no existia la competència digital com a
competència bàsica sinó que va ser a partir de la meva formació superior quan
vaig tenir el primer contacte amb les tecnologies digitals. En el meu cas va
ser a Turisme amb 18 anys on vaig començar a utilitzar un ordinador. Per tant, la meva
formació va comença allà.
Seguint els passos del vídeo “La competència digital” d’en Jordi Adell:
La meva competència informacional és bastant incipient, pens que se cercar, i accedir sí que sóc
competent però amb el fet de crear nova informació i difondre-la no tant ja que ha sigut ara, amb aquesta
assignatura que ho he començat a fer.
Crec que sóc competent informàticament perquè no tinc por al maneig de
diferents tipus d’aparells i si be me costa més que una persona nascuda en la
era digital sí que m’agrada investigar i trobar com funcionen els diferents
aparells.
Crec que no estic suficientment alfabetitzada en llenguatges múltiples
segons la definició de Jordi Adell ja que no he tingut una formació en aquest
aspecte fins ara.
Pens que puc ser més crítica i selectiva amb la informació que rep dels
diferents mitjans i me falta encara tot un procés per convertir tota la
informació que rep en coneixement.
Ciutadania digital, aquí crec que sí que sóc competent gràcies a que
gran part de la meva vida l’he viscuda al món real i pens que això en el meu
cas és un avantatge.
Com a conclusió, no crec que estigui amb desavantatge amb persones que
han nascut a l’era digital però si que hi he de fer feina en aquest sentit i
com a mestra tenir molt en compte la formació permanent a hora d’aplicar tècniques
digitals dins l’aula.
No hay comentarios:
Publicar un comentario