sábado, 28 de noviembre de 2015

EN QUÈ CONSISTEIX EL PLA TAC DE CENTRE?

DEFINICIÓ: TAC: tecnologia de l’aprenentatge i del coneixement. El pla TAC es pot definir com el projecte que realitzen els centres educatius par analitzar el nivell d’implementació de les TIC  en el centre i així poder planificar la seva inclusió de forma generalitzada. En aquest pla s’han de senyalar les prioritats i les possibilitats i es distribueixen les tasques a realitzar. Finalment el pla TAC requereix un avaluació programada continua.
Crec que és molt necessari per un centre elaborar un pla TAC com a manera de saber on som, cap a on volem anar i on o volem arribar amb les TIC. És una declaració de principis que es fa extensible a tot el professorat i permet establir un pla per dur a terme el projecte. Veig que pot ser molt útil a hora de fer que tot el professorat vagi a una i sàpiga en tot moment que s’espera d’ell i quin marge té per introduir les TIC a l’aula. És un projecte que requereix d’un equip educatiu que aposti per la tecnologia, de molta reflexió i moltes trobades per arribar a un consens de claustre. Plans per abordar temes concrets se’n fan contínuament. A la meva escola utilitzem el DAFO quan volem abordar un tema amb més profunditat, crec que un DAFO és un bon punt de partida per elaborar un pla TAC. Al darrera d’aquest projecte hi ha d’haver unes persones encarregades-dinamitzadores del projecte per evitar que caigui en l’oblit o que perdi força a mesura que es van trobant obstacles.
QUINA DIFERÈNCIA HI HA ENTRE EL PLA TIC I EL PLA TAC? La diferència és que el pla TIC està orientat a la tecnologia i el pla TAC  està orientat a l’aprenentatge i el coneixement. Vindria a ser un passa més en l’ús de les tecnologies.


No hay comentarios:

Publicar un comentario